Kuopus heräsi tänä aamuna taas sisäisen kellonsa avustuksella seitsemän aikaa. Olin ajatellut vieväni pojat hoitoon vähän myöhemmin, mutta olinkin hoitopaikan ovella jo tasan kahdeksalta. Olisivat nyt, ketaleet, nukkuneet vähän myöhempään kun olisivat kerrankin saaneet. Mutta ei.

Aamulla oli isomman kanssa kauhea episodi siitä, kun ei löytynyt lapasia käteen. Hoitopaikassa on kyllä kahdet hanskat ja yhdet lapaset ja aamutohinoissa en löytänyt kotoa isommalle mitään. Pienemmälle löysin ja isompi olisi juuri ne sitten itselleen halunnut, koska "ne näyttää enemmän minun kokoiselta". No, ei auttanut itkut ja poika meni surkeana autoon kädet takin sisälle käärittynä. Eikä ulkona nyt niin kylmä vielä ollut että välttämättä olisi täytynyt lapaset olla. Lupasin sitten pojalle, että käydään ostamassa uudet rukkaset että on sitten niitä myös kotona eikä kaikki hoitopaikassa. Hanskoja ja villasukkia pitäisi olla loputtomasti, kohta sen taas huomaa ja muistaa kun tulee kylmät ilmat ja niitä oikeasti tarvitaan ja sitten niitä etsitään kissojen ja koirien kanssa.

Tulin takaisin kotiin, kun olin vienyt lapset hoitoon. Olen siis tämän ja huomisen päivän kotona sairaslomalle kovan flunssan takia. Eilinen ilta oli karmea, särki joka paikkaa. Poskiontelot tuntuivat tosi kipeille, miltäköhän poskiontelon tulehdus tuntuu..Minulla ei ole sitä koskaan ollut. No, nyt ei enää niihin satu eli ei se tainnut olla sitä. Aamulla menin takaisin nukkumaan ja heräsin kahdentoista aikaan. Onpas outoa olla ilman lapsia kotona..